Oprichter Lexence opnieuw aan het roer
27 juni 2013

Arthur Kaspers treedt per 1 juli 2013 toe tot het dagelijks bestuur van Lexence. Hij vervangt daarmee Mark Keuss, die na de reguliere bestuursperiode van drie jaar plaats maakt. Arthur maakte al eerder deel uit van het dagelijks bestuur. Waarom de keuze opnieuw in het bestuur zitting te nemen en welke ambities wil hij de komende periode waarmaken?

Arthur trapt af: “Laten we voorop stellen dat ik niet van plan ben rigoureuze veranderingen door te voeren binnen Lexence. Het organisatiemodel dat we nu hanteren voldoet prima, en als iets goed loopt ben ik er niet de persoon naar om het roer volledig om te gooien, enkel en alleen omdat ik ‘nieuw’ ben. Verandering is prima, mits het een duidelijk doel dient. Bovendien blijft m’n eigen praktijk ook gewoon doorgaan.”

Onderhuids is echter duidelijk merkbaar dat hier een partner spreekt met visie en ambitie. En hoe kan het ook anders. Arthur is immers mede-oprichter van het kantoor geweest in 1992 en zat van 2005 tot 2008 ook in het bestuur van deze middelgrote nichespeler die zijn cliënten in het vastgoed- en ondernemingsrecht goed weet te bedienen.

Waarde toevoegen in vastgoed
“Lexence zit stevig in het vastgoed en iedereen weet dat deze markt het flink voor de kiezen heeft gekregen de afgelopen jaren. Maar juist doordat wij toegevoegde waarde bieden, levert zo’n situatie ons nieuw werk op. Blijkbaar weten mensen ons ook – of juist – in moeilijke tijden te vinden. Die positieve lijn houd ik graag vast.”

Niet alleen de veranderende markt blijft uitdagingen bieden voor de toekomst, ook intern zijn er genoeg kansen en mogelijkheden die Arthur graag helpt benutten. “Op dit moment kijken we naar ‘het nieuwe werken’ als arbeidsconcept dat voor ons wel eens het vliegwiel zou kunnen zijn om nog meer dwars door de organisatie heen te werken. Op die manier willen we – van binnen naar buiten toe - onze cliënten op elk onderdeel maximale service bieden. Een nieuwe locatie binnen Amsterdam gaat daar zeker ook aan bijdragen.”

Trends relevant maken voor de praktijk
De online ontwikkelingen worden door Lexence eveneens met interesse gevolgd. “Intern zijn we altijd al bezig geweest om IT ondersteunend te laten zijn aan onze bedrijfsprocessen maar ook de sociale media zullen steeds vaker onderdeel gaan uitmaken van onze communicatiemix.”

Al met al heeft Arthur er zin in; dat is duidelijk te zien. “Ik vind het een uitdaging om mede verantwoordelijk te zijn voor een organisatie van ruim 125 mensen en op bestuursniveau beslissingen te mogen maken. Het voegt echt iets toe aan de dagelijkse praktijk als advocaat. Samen met onze mensen hoop ik de komende jaren het beste uit de organisatie te halen.”