Lexence krijgt hercertificering van Meritas, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke advocatenkantoren
15 april 2015

Het lidmaatschap geeft cliënten gemakkelijk toegang tot hoogwaardige wereldwijde juridische expertise

Lexence heeft een hercertificering gekregen van Meritas, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke advocatenkantoren. Sinds 2005 maakt Lexence deel uit van het Meritas-netwerk. Als voorwaarde voor het lidmaatschap moet Lexence elke drie jaar met succes een keuring voor hercertificering doorstaan.

Meritas is het enige netwerk van advocatenkantoren dat op een vaste en integrale manier op de kwaliteit van de aangesloten advocatenkantoren toeziet en deze verbetert. Dit proces neemt cliënten veel tijd uit handen, doordat ze niet eerst zelf de referenties en ervaring van advocatenkantoren hoeven na te gaan. Meritas hanteert een selectief lidmaatschapsbeleid en lid worden kan alleen op uitnodiging. Advocatenkantoren worden regelmatig beoordeeld en opnieuw gecertificeerd voor hun opgedane praktijkervaring en de tevredenheid van de cliënt. Het uitgebreide due diligence-proces zorgt ervoor dat enkel de advocatenkantoren die voldoen aan de principes van het unieke kwaliteitsborgingsprogramma van Meritas hun lidmaatschap behouden. De terugkoppeling op de prestatie en de kwaliteit van het advocatenkantoor is terug te zien in de online beschikbaar gestelde score op een tevredenheidsindex.

“We zijn trots op de resultaten van ons kantoor en we kijken uit naar de voortzetting van onze relatie met Meritas,” aldus Maaike Lausberg, manager marketing & communicatie bij Lexence. “Het kwaliteitsborgingsprogramma van Meritas is niet alleen waardevol voor onze cliënten die wereldwijd juridisch advies willen inwinnen; het biedt ons ook een kader om constant op de kwaliteit van onze dienstverlening toe te zien en hieraan te werken.”

Het hercertificeringsproces omvat een nauwgezette zelfbeoordeling, collegiale toetsing door andere advocatenkantoren en terugkoppeling van cliënten. Er wordt gekeken naar factoren zoals de punctualiteit en kwaliteit van de dienstverlening aan cliënten, beroepsethiek en naleving van het beleid van Meritas met inbegrip van bevestiging van de correspondentie van een cliënt of advocatenkantoor uit het Meritas-netwerk binnen 24 uur.

“Bedrijven vertrouwen op het Meritas-netwerk van advocatenkantoren voor topkwaliteit, gemak, consistentie en waarde,” aldus Tanna Moore, president en CEO van Meritas. “Lexence heeft duidelijk blijk gegeven van haar streven naar een dienstverlening van wereldklasse voor haar cliënten, en heeft hierdoor een hercertificering van Meritas gekregen.”

Over Meritas
Meritas is een in 1990 opgericht internationaal samenwerkingsverband van advocatenkantoren om cliënten het beste van beide werelden te bieden: een lokale juridische partner met een volledige service en een kostenefficiëntie en persoonlijke aandacht waaraan de zeer grote advocatenkantoren niet kunnen tippen. Elk advocatenkantoor dat is aangesloten bij Meritas moet voldoen aan strikte en specifieke normen op het gebied van dienstverlening en wordt hier regelmatig op getoetst. Het hoofdkantoor van Meritas bevindt zich in Minneapolis, Minnesota (VS) en bij Meritas zijn advocatenkantoren uit 235 wereldwijde markten en bijna 7.000 advocaten aangesloten. Bekijk www.meritas.org of bel +1 (612) 339-8680 voor meer informatie.